Skip to content

Kategoria: Au pair

Z pamiętnika Au Pair #10 – Mój pierwszy miesiąc w USA

20-go kwietnia minął miesiąc odkąd przyleciałam do Stanów. Prawdę mówiąc nawet nie zauważyłam kiedy ten czas zleciał. Wszystko było dla mnie nowe, dużo się działo, a jednocześnie czuję się tak, jakbym tu po prostu należała. Ameryka przyjęła mnie niesamowicie dobrze. Zanim przyleciałam do Stanów miałam swoje wyobrażenie o tym kraju.…

4 Comments

Z pamiętnika Au Pair #9 – Przemyślenia przed wyjazdem do USA

Został tydzień do mojego wyjazdu. Mam wizę, mam bilety, kupiłam prezenty dla mojej host rodziny. Powoli przygotowuję się to pakowania. Kupowanie, pranie, selekcja. Tylko czy aby na pewno jestem gotowa na roczny wyjazd do Stanów Zjednoczonych? Do niedawna byłam jedną z tych osób, które mówiły sobie „Milena, nie masz chłopaka,…

Zalety i wady programu au pair

Au pair, to program wymiany kulturowej, podczas której dziewczyny (lub chłopcy) mieszkają u rodziny goszczącej w innym kraju. W zamian na opiekę nad ich dziećmi (max 45 godzin tygodniowo) mają zapewnione zakwaterowanie, wyżywienie, kieszonkowe oraz możliwość uczęszczania na kursy lub zajęcia językowe. W przypadku wyjazdu do Stanów Zjednoczonych taki program…

17 Comments

Z pamiętnika Au Pair #8 – Lecę do USA

Kiedy ponad trzy lata temu dowiedziałam się o programie au pair, wiedziałam, że właśnie dzięki niemu wyjadę do Stanów Zjednoczonych. Przeprowadziłam się do Warszawy z myślą: „To tymczasowe. Ostatecznie i tak wyjadę do USA.” Myślałam, że wszystko pójdzie szybko i sprawnie. Miałam nadzieję lecieć do USA już na początku 2015…

Z pamiętnika Au Pair #7 – Dzień wolny

Z Olą poznałyśmy się kilka dni po jej przybyciu do Vigo. Spotkałyśmy się na plaży i od razu złapałyśmy wspólny język. Już na drugim spotkaniu siedząc pod kościołem i pijąc piwo opowiedziałyśmy sobie nawzajem historie naszego życia. Po miesiącu znajomości Ola zna chyba wszystkie moje sekrety i wcale tego nie…

21 Comments

Z pamiętnika Au Pair #6 – Wesołe Miasteczko w Baionie

Jeszcze podczas rozmowy na Skype z moją host rodziną zostałam poinformowana, że pod koniec czerwca przez tydzień będę musiała zamieszkać z bratem hostki. Rodzina wyjeżdża na wakacje, więc muszę się gdzieś podziać. „Super… – pomyślałam – przez tydzień będę u ludzi, których nigdy na oczy nie widziałam, w mieście, o…

9 Comments

Z pamiętnika Au Pair #5 – Znowu jestem Au Pair w Hiszpanii

Witam Was już z pięknej, choć jeszcze nie tak słonecznej Hiszpanii. Dokładnie tydzień temu wylądowałam na lotnisku w Porto i razem z moim Hostem przyjechałam do Vigo, miasta, które przez wakacje będzie moim domem. Znów jestem au pair, więc postaram się pisać o tym trochę więcej. Mimo, że nigdy nie…

10 Comments

Z pamiętnika Au Pair #4 – Filmik z Hiszpanii

Bardzo chciałam już dodać post z tej serii, bo dawno nic nie było. Miał on dotyczyć czegoś innego, ale niestety muszę się jeszcze wstrzymać. Myślę, że wyczerpałam już temat mojego aupairowania w Hiszpanii. Pojawiły się trzy bardzo obszerne posty i ten dodaję jako podsumowanie. Nie oznacza to jednak, że nie…

11 Comments

Z pamiętnika Au Pair #3 – Costa Brava

Osoby, które śledzą mojego bloga trochę dłużej mogły już przeczytać post o moich wakacjach na Costa Brava. Dziś dodam kilka trochę innych zdjęć oraz napiszę jak wyglądał cały nasz pobyt w Blanes. Nad morze przyjechaliśmy czwartego dnia naszych wakacji. Pierwsze trzy spędziliśmy w górach, o czym mogliście przeczytać tu. Do…

14 Comments

Z pamiętnika AuPair #2 Wakacje z rodziną

Siedzieliśmy przy stole w porze obiadowej kiedy rodzina oświadczyła mi, że za 2 tygodnie jedziemy na wakacje. Bardzo się ucieszyłam, chociaż totalnie się tego nie spodziewałam, bo przecież ja właśnie przeżywałam swoje najlepsze wakacje! 12-go lipca zapakowaliśmy auto i ruszyliśmy w góry do miejscowości Alp kilkadziesiąt kilometrów od granicy z…